ראשון 20 באוגוסט 2017
ידיעות אחרונות
דנה קופל
ממון • 12.04.2017
כ־10% מרוכשי הכרטיסים באינטרנט לא מגיעים למופע
הזמנתם כרטיס להופעת מוזיקה או סטנד־אפ והבייביסיטר הבריזה לכם? החוק מאפשר בדרך כלל לקבל את הכסף חזרה • כך תעשו את זה
ליטל דוברוביצקי

כמעט 10% מהכרטיסים שנקנים באינטרנט לשלל אירועים - מופעים, אירועי ספורט, הצגות, הרצאות ועוד - נזרקים לפח, והציבור הקונה לא מבטל ולא מקבל את כספו חזרה, אף שהחוק לרוב מאפשר זאת. כך עולה מבדיקתticks.co.il, פלטפורמה למכירת כרטיסים שמוכרת מאות אלפי כרטיסים בשנה.

  

באתר הוצלבו נתוני המכירות עם נתוני בקרת הכניסה לאירועים, ונמצא פילוח מטריד צרכנית. לפי הבדיקה שנערכה בחגים (מפורים עד פסח, כולל) על כרטיסים שנקנו דרך הפלטפורמה, במופע שכרטיס אליו עולה עד 50 שקל, כ־13.7% מהקונים לא מגיעים למופע, לא מבטלים ולא מבקשים החזר; בכרטיסים שמחירם 50־100 שקל כ־9.4% מהכרטיסים לא ממומשים ולא מבוטלים; ובקרב כרטיסים שעולים יותר מ־100 שקל, 5.9% לא ממומשים ולא מבוטלים.

לדברי יובל זנדבנק, מנכ"ל ticks.co.il, "התופעה אמורה להדאיג לא רק את הצרכנים אלא גם את מפיקי האירועים, שנשארים עם כיסאות ריקים, ומפסידים את האפשרות למכור את הכרטיסים שוב לקראת המופע במחיר גבוה יותר, וכן הכנסות עקיפות על אוכל ואלכוהול באירוע".

 

בנוסף הוא אומר, "לפי בדיקה שערכנו, אצל מפיקים ובתי עסק שמזכים ישר לקוחות שרוצים לבטל כרטיסים שקנו באינטרנט ללא דמי ביטול, יש עלייה במספר הלקוחות החוזרים ומתפתחת נאמנות. אני מניח שאנשים לא מבטלים ודורשים זיכוי, או כי הם מתעצלים, או כי אינם מודעים לחוק. אבל כיוון שרכישה באינטרנט היא הרבה פעמים אינטואיטיבית, אם הצרכן יודע שיוכל לבטל את העסקה בעת בעיה, הסיכוי גבוה יותר שבפעם הבאה הוא ירכוש כרטיס בלי להסס".

 

ישראל הדרי
ישראל הדרי

 

 

כך תקבלו החזר

לפי העורך הראשי של אתר "כל זכות", עו"ד שרון הורנשטיין, "תקנות הגנת הצרכן נותנות לו זכות להתחרט ולבטל עסקה שביצע במקרים מסוימים, ללא צורך בנימוק או אישור מהצד המוכר. הדבר תקף כמובן גם ברכישת כרטיסים להופעה או הצגה, אבל חשוב להכיר את התנאים בהם זה מתאפשר.

 

"ככלל, ניתן להתחרט על רכישת כרטיס בתוך 14 יום מביצוע העסקה. זאת, בהנחה שהרכישה נעשתה בטלפון או באינטרנט - ובתנאי שהביטול עצמו נעשה לפחות 2 ימי עסקים לפני התאריך בו אמור המופע להתקיים. כל שעליכם לעשות הוא להציג הוכחה לרכישה - חשבונית, קבלה או כל מסמך שמציין מתי העסקה בוצעה, כמה שולם עליה ובאיזה אמצעי תשלום.

"מוכר הכרטיסים, מצידו, גם מקבל הגנה על פי החוק, ורשאי לגבות דמי ביטול, אבל אלו לא יכולים להיות יותר מ־5% מעלות הכרטיס - ולא יותר מ־100 שקל בסך הכל".

 

איך מקבלים את הכסף? ניתן לשלוח הודעה במייל, פקס או דואר רשום. הורנשטיין מדגיש כי "החוק מגן עליכם רק אם הכרטיס נקנה ממשרד כרטיסים או אתר אינטרנט ישראלי. אם מסרבים להחזיר לכם את הכסף, ניתן להגיש תביעה לביהמ"ש. כתובת נוספת לפניות היא הרשות להגנת הצרכן, והליך הפנייה פשוט: מילוי של טופס מקוון".

 

lital-do@yediot.co.il

 


פרסום ראשון: 12.04.17 , 21:21