yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: סוזוקי
    ממון • 24.09.2018
    פשרה בין הסלעים
    בפעם האחרונה שסוזוקי השיקה דור חדש של רכב השטח הקטן שלה, אפילו גוגל ופייסבוק עוד לא היו איתנו • ובכל זאת - הדגם החדש נשאר אותו דבר, לטוב ולרע • האכזבה הגדולה: ציון גרוע במבחן הריסוק
    מאת אודי עציון

    אחרי 17 שנה מציגה סוזוקי דור חדש ושלישי בסך הכל לג'יפון הקטן והקשוח שלה. טויוטה הספיקה בזמן הזה להחליף את הקורולה שלוש פעמים, אבל לקורולה יש תחרות והג'ימני היה ונשאר יחיד מסוגו. כדי לקבל כיום כל רכב שטח אמיתי אחר, עם הילוך כוח, תצטרכו לשלם יותר מפי שניים.

     

    העיצוב נשאר רבוע וקשוח, מיני מרצדס G־קלאס, אגדת שטח ותיקה אחרת שרק עולה כמעט פי עשרה. סוזוקי עידכנה אותו הפעם עם חזית אגרסיבית יותר, אופציה בתשלום לצביעה דו־גוונית עם גג שחור, וכמה צבעים חדשים כמו הירוק הזרחני של רכב המבחן.

     

    גם תא הנוסעים עודכן בהתאם: החומרים עדיין פשוטים, ואפשר לזהות כמה ברגים חשופים, אבל כעת יש אופציה למסך מגע 7 אינץ', לבקרת אקלים ובקרת שיוט, ולהגה מצופה עור. גם הבטיחות שודרגה, עם 6 כריות אוויר במקום 2, אופציה למערכת בלימה אוטונומית, והתרעה על סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים, כולם מפס הייצור. הבעיה היא שבמקביל נכשל הג'ימני במבחן הריסוק: קיבל בשבוע שעבר ציון גרוע במושגי 2018 של 3 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, עם בעיות בהגנה על הנהג והנוסע בהתנגשות מלפנים, ועל חוסר יציבות של גוף הרכב בפגיעה מהצד. בסוזוקי טענו בהשקה כי ציפו לציון כזה, אם כי הם בודקים מה יוכלו לשפר ברכב.

     

    המרווח שופר, תא המטען הצטמצם

    הג'ימני שומר על שלדת הסולם של הדגם הקודם, המיושנת אך התורמת ליכולת השטח, ולמרות שגדל בס"מ לכאן או לשם, הוא נותר עם בסיס גלגלים זערורי של 2.25 מטר. יש עדיין מקום לארבעה והמרווח מאחור אף שופר, אבל תא המטען הצטמק ל־85 ליטרים מגוחכים. רוצים לצאת לטיול ארוך? ותרו על הנוסעים מאחור או העלו את המטען לגג, מה שיסבך אתכם בשיפועי צד.

     

    גם המנוע חדש, עדיין ללא טורבו אבל עם 1,500 סמ"ק במקום 1,300, ועם 102 במקום 85 כ"ס. התאוצות פחות איטיות, קל יותר לטפס בשטח, והגיר הידני שהגיע להשקה מדויק מאוד, אבל עדיין נעדר הילוך שלישי. גם הפעם תהיה אופציה לתיבת 4 הילוכים אוטומטית. לפחות צריכת הדלק טובה, עם 14 ק"מ לליטר בנהיגת כביש ו־13 ק"מ בנהיגה לא מאומצת מדי בשטח.

     

    בכביש הדגם החדש נוח יותר וקצת פחות נוטה על צידו בסיבובים, אם כי עדיין לא ממש יציב בנהיגה בהנעה אחורית בלבד. נהיגת יער אירופית פחות מאתגרת מהנגב ומדבר יהודה, ועדיין גם שם הוכיח הג'ימני־3 שנשאר אותו הדבר, לטובה הפעם, עם מהלך מתלה, זוויות גישה ונטישה 49/37 מעלות מעולות, והילוך כוח שמשולב בידית ולא בכפתור רגיש יותר לתקלות.

     

    אין תחרות? אין השקעה

    ועדיין, יש כאן תחושה חזקה של החמצה. הג'ימני עדיין מוצע רק בגרסת 3 דלתות, למרות שסוזוקי מודה שקיבלה פניות רבות לגבי האפשרות של גרסת 5 דלתות מוארכת, קצת פחות בולטת בשטח אבל עם יותר יכולת להסעת משפחה ויותר פוטנציאל מכירות. גם ביצועיו בתחום הבטיחות מאכזבים.

     

    יש סיבה אחת לכך שסוזוקי לא השקיעה יותר בדגם החדש: קצב המכירות עומד 25 אלף ג'ימנים בשנה, כשליש למשל מקצב המכירות של פורשה קאיין (...). כשאין הרבה תחרות, אין סיבה או הצדקה כלכלית להשקיע יותר. חובבי השטח אסירי התודה ירכשו אותו, כך או כך.

     

    תעודת זהות

    מנוע: בנזין, 1,462 סמ"ק. הספק 102 כ"ס ב־6,000 סל"ד, מומנט 13.2 קג"מ ב־4,000 סל"ד

    תיבת הילוכים: ידנית, 5 הילוכים. הנעה אחורית/כפולה + הילוך כוח

    ביצועים (יצרן): אין נתון 0־100, 145 קמ"ש מהירות מרבית, 14.8 ק"מ לליטר

    זיהום אוויר: 154 גרם C02 לק"מ

    בטיחות: 3 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 6 כריות אוויר

    אחריות: 3 שנים או 100 אלף ק"מ

    מחיר משוער: מ־110 אלף שקל 

    ציון: 3

     

    הכותב היה אורח סוזוקי בגרמניה

     


    פרסום ראשון: 24.09.18 , 19:31
    yed660100