yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: יחסי ציבור
    ממון • 15.10.2018
    חדשות טובות למשפחות גדולות
    הטנדרון הנמכר ביותר בארץ כבר 20 שנה זוכה בדור החדש שלו גם לגרסת שבעה מקומות בנזין אוטומטית, שתהיה מרווחת וזולה מהג'יפונים שהשתלטו על השוק
    אודי עציון

    בחודשים האחרונים הופסק ייצור טויוטה ורסו וקיה קארנס. מאזדה 5 כבר מזמן לא איתנו. מיני־ואנים זולים קלאסיים עם שבעה מקומות הולכים ומפנים את מקומם לג'יפוני 7 מקומות יקרים יותר, אופנתיים יותר עבור הלקוחות, רווחיים יותר עבור היצרנים.

     

    אז הנה קצת היגיון בשיגעון: סיטרואן ברלינגו החדש, שיגיע לארץ ביולי 2019, יציע גרסה שתפורה לצורכי משפחות גדולות: גיר אוטומטי, שלא היה לברלינגו 7 מקומות עד היום, ועוד אחד עם 8 הילוכים. מנוע בנזין מודרני, 1,200 סמ"ק, 130 כ"ס, וממדים גדולים מהמקובל: הדגם מרובה המקומות זכה לשלדה ארוכה יותר, עם תוספת של 35 ס"מ לבסיס הגלגלים, שמגיע ל־2.97 מטרים. האורך: 4.75 מטרים, דבר שיאפשר תא מטען פרקטי גם כשכל המושבים בשימוש. והעיקר: תג מחיר שצפוי להיות באזור ה־150 אלף שקל.

     

     

    בהשקה בפרברי פריז אפשר היה להתרשם מתא הנוסעים של הגרסה המוארכת, מחמשת מושבי הנוסעים הנפרדים, המקילים על הסעת פעוטות (בהתקני ריסון) מהגישה הקלה יחסית לשורה השלישית, וגם מרמת גימור של רכב מסחרי שמתאמץ לשמש משפחה.

     

    אז אפשר יהיה להמשיך לפנטז על קיה קרניבל וטויוטה סיינה, אבל לקבל סוף־סוף 7 מקומות מרווח יחסית במחיר דומה לג'יפוני 5 מקומות פופולריים.

     

    מעצבי סיטרואן ניסו לעדן את העיצוב הקופסתי בכתמי צבע ואפילו בשימוש מתון בבועות הפלסטיק המזוהות עם היצרן בדלתות, נגד שריטות. נראה מה מתוך זה יגיע לארץ, אחרי המו"מ על המחיר. היבואן מבטיח שמערכות הבטיחות האקטיביות החשובות יגיעו.

     

    לברלינגו־3 בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבי, זיהוי תמרורים ותיקון סטייה מנתיב, שבהשקה היה עדין מדי ולא משמעותי. גם אבזור הנוחות של רכבי ההשקה היה נדיב, כולל מסך מולטימדיה 8 אינץ' ותצוגה עילית לנהג. יש גם שפע תאי אחסון, בנפח כולל של 186 ליטר, כולל אחד גדול במיוחד ומקורר בתא הכפפות, שיכול להכיל בקבוק 1.5 ליטר. עוד נראה מה מהמבחר ישרוד את רף המחיר והמיסוי בדרך אלינו.

     

    בנהיגה אפשר היה להתרשם רק מהדגם הקצר, שימשיך לככב בשוק העסקי, בגרסת בנזין 110 כ"ס, וטורבו דיזל 1,500 חדשה, 130 כ"ס. הביצועים טובים בשתיהן עד 3,000 סל"ד, כאשר הבנזין נעימה ושקטה הרבה יותר, דבר שגם מפחית את הרעשים בתא הנוסעים הגדול, המשמש תיבת תהודה. רוחב של 1.85 מטרים מסייע למרווח, וליציבות הרכב הקופסתי והגבוה, שגם פונה היטב ומדויק, אם כי לא בחדווה של GTI.

     

    באירופה זכה הברלינגו להצלחה גם כמיני־ואן זול, אצלנו פחות. הדור השלישי יוכל להתחרות היטב גם בשוק הזה וגם במסחרי, ואם תג המחיר לא יאכזב, להציע בשורה אמיתית בשוק צפוף.

     


    פרסום ראשון: 15.10.18 , 20:41
    yed660100