yed300250
הכי מטוקבקות
    |
    חדשות • 28.11.2020
    מ־2024: גשר כפול חדש באיילון יעקוף פקקים, אבל לא כולם יוכלו לנסוע בו
    נתיבי איילון בונה בכ־100 מיליון שקל צמד גשרים שיחברו את כביש 20 וכביש 5, אבל יהיו פתוחים רק לאוטובוסים ולרכבים פרטיים עם נהג ולפחות שני נוסעים
    מאת אודי עציון

    חברת נתיבי איילון החלה בשבועות האחרונים בבניית צמד גשרים חדשים שיחברו את כביש 20 וכביש 5 באזור גלילות. הגשרים יאפשרו מעבר מהיר בין שני הכבישים המרכזיים, שבשעות העומס יוכל לקצר את זמן הנסיעה בכרבע שעה.

     

    אבל הגשר הכפול, שנבנה בעלות של 95 מיליון שקל, לא יהיה פתוח לכל נהג. הוא מיועד לאוטובוסים ולרכבים רבי־תפוסה, כלומר כאלה שבהם לפחות נהג אחד ושני נוסעים, כמו בנתיב +3. נהגי מכוניות פרטיות ונהגי מוניות שנוסעים לבדם לא יורשו לנסוע בו, ומי שיעשה כן צפוי לקנס בסך 500 שקל.

     

    הגשרים נבנים בידי חברת אשטרום כחלק מפרויקט הנתיבים המהירים לאורך נתיבי איילון, שמוסיף לכביש העמוס נתיב מיוחד בשני כיווני הנסיעה, שבו תובטח מהירות של 70 קמ"ש גם בשעות העומס, כדי לקצר את זמני הנסיעה של התחבורה הציבורית ולעודד את הציבור להשתמש בה במקום ברכב הפרטי.

     

    הפרויקט שנבנה עבור משרד התחבורה בעלות כוללת בסך 3.7 מיליארד שקל, כולל גם שני חניוני ענק בשפירים ובאזור ראשון־לציון, שיכילו 26 אלף מקומות חניה, ובהם יוכלו נהגים להשאיר את רכבם הפרטי ולהיכנס לתל אביב ב־200 אוטובוסים חשמליים או ברכבת, כשדרוג לנתיב המהיר הקיים בכניסה המזרחית לתל־אביב בכביש מספר 1.

     

    "מדובר בפרויקט הנדסי מורכב של בניית צמד גשרים באורך של 650 ו־800 מטר מעל מסילת הרכבת המרכזית בארץ, ובלי להפריע לפעולתה", מסביר עוזי לוין, סמנכ"ל הנתיבים המהירים בנתיבי איילון. "לכל אחד מהגשרים יהיו 10 נציבים, בגובה של 30 מטר מעל פני האדמה ועוד 22 מטר תת־קרקעיים".

     

    בעוד פרויקט הנתיבים המהירים כולו יושלם עד 2025, הגשרים החדשים צפויים להיפתח עוד קודם, ב־2024. בנתיבי איילון בוחנים כעת שורה של פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו לזהות במהירות איזה רכב עומד בקריטריונים לנסוע בגשרים.

     


    פרסום ראשון: 28.11.20 , 19:28
    yed660100