כפולים

קשה להתנהל עם תינוק אחד? תכפילו הכל בשניים • ישראל היא אימפריית תאומים, ולכן החלטנו להקדיש להם את בדיקת העגלות השנתית שלנו • שמונה עגלות במחירים שבין 1,400 ל–8,000 שקל עברו מסלול בדיקות יסודי ומאתגר • מה כדאי לקנות?

כדי להעניק את הכבוד הראוי לתופעת התאומים בישראל, אחרי הכל אנחנו אימפרייה בקנה מידה עולמי בתחום, בחרנו להקדיש את בדיקת העגלות השנתית שלנו לעגלות תאומים, שיכולות לשמש גם ל"אחים עוקבים", אחים בהפרשי גיל של שנה עד שנתיים.

 

 

צילום: ג'ורג' גינסבורג, בימוי: אסף קמר, עריכה: נטלי זברו, שי שבתאי

צילום: ג'ורג' גינסבורג, בימוי: אסף קמר, עריכה: נטלי זברו, שי שבתאי

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

צפו: מבחן העגלות הגדול. וידיאו: אסף קמר
 

בישראל יש 171,000 לידות בשנה, כ־4% מתוכן לידות תאומים. כלומר: קרוב ל־7,000 זוגות בשנה. 95% מתוכם נולדים בהפריות מלאכותיות. בקרב בנות 45 ומעלה השיעור קופץ ל־15%. החדשות הטובות הן שהביקוש למוצרי תאומים שינה את השוק: העגלות השתפרו, מחירי חלקן התקרבו למחירי עגלות רגילות, ויצרנים טיפלו בעיצוב ובנקודות תורפה של היגוי ומעבר במקומות צרים, אם כי עדיין יש מקום לשיפור בהשוואה לעגלות רגילות.

 

את הפרמטרים לבדיקה הרכבנו בסיוע חוכמת ההמונים – דברים שכתבו הורים בפורום של ורד בן פורת – אם לתאומים ומומחית בהורות לתאומים ושלישיות במרכז להורות ומשפחה במכללת סמינר הקיבוצים ובעלת מרכז "תאומים ומשפחה". גייסנו זוג תאומים בני שלושה חודשים, ארבעה הורים, ויצאנו למסלול מכשולים מגוון. מלון גרנד ביץ' בתל־אביב העמיד לרשותנו את שירותיו הטובים לאחסון העגלות בזמן הבדיקה ולביצוע חלק מהמבחנים (בתוך כך התברר לנו שבין ההורים הרבים לתאומים שפגשנו, גם אריק אשכנזי, מנהל האירועים והמשקאות במלון, הוא אב לתאומים).

 

בדקנו את מהירות הפתיחה והקיפול של העגלות (על ידי גבר ואישה בעלי חוש טכני וגם נסיינית "בעלת שתי ידיים שמאליות"). יצאנו עם הקטנטנים להליכה מהירה על משטחים שונים, כולל במדרגות ומקומות צרים (מדרכות, דלתות, מעליות). בדקנו גם את קלות ההכנסה וההוצאה של העגלה מתא מטען של רכב קטן, וגם אם אפשר להלביש על העגלה כיסאות בטיחות ואיזה – נושא חשוב כאשר התינוקות נרדמים ברכב, ואתם רוצים להעביר אותם ישנים לעגלה. התייחסנו גם למידות, למראה, למחיר, לאבזור ועוד. את כל העגלות למעט בו־ג־בו אפשר לקנות ללא עריסות, אבל חישבנו את המחיר לעגלה עם שתי עריסות (אמבטיות). לעגלות בייבי סייף ומקלרן אין עריסות כלל. בכל העגלות פרט ל־Mountain Buggy היצרן מצהיר שהן מתאימות מגיל לידה, למרות שבכולן – פרט לזו של בייבי ג'וגר – זווית השכיבה המקסימלית של הטיולון לא מאפשרת להשכיב תינוקות על הגב. ב־Mountain Buggy מוזהר כי ללא עריסה היא מתאימה רק מגיל חצי שנה (למרות שהזווית היא 175 מעלות).

 

ורד בן פורת. מתמחה בתאומים
ורד בן פורת. מתמחה בתאומים

 

Baby Monster – Easy Twin
Baby Monster – Easy Twin

 

 

Baby Monster – Easy Twin: מקום ראשון, ציון:9

מחיר: 4,100 שקל • יבואן: Yamama • משקל העגלה (עם שני טיולונים) על פי היצרן: 13 ק"ג • זווית שכיבה מקסימלית בטיולון: 175 מעלות • מידות העריסה: אורך 75 ס"מ, רוחב 27 ס"מ • מידות מושב הטיולון: רוחב מושב 25 ס"מ, עומק מושב 21 ס"מ, רוחב העגלה 65 ס"מ • אביזרים שכלולים במחיר: 2 טיולונים, 2 עריסות (מחיר עריסה בנפרד: 600 שקל לאחת), כיסוי גשם כפול וכיסוי לידית, 2 מזרנים בצבע הגגון, כיסוי כביסה לידית העגלה, פגושים קדמיים • כיסאות בטיחות: אפשר לקנות ב־300־400 שקל מתאמים לכיסאות "מקסי קוזי" • אביזרים נוספים לקנייה: אין • הצבע שנבדק: שחור־חול • צבעים נוספים: שחור, שחור־אדום, שחור־כחול, שחור־אפור • מבחן העבירות (דלת ומעלית): טוב מאוד • מבחן הקיפול והפתיחה: טוב מאוד (9 שניות קיפול, 1.5 שניות פתיחה) • מבחן ההיגוי (כולל מדרגות): טוב מאוד • מבחן הידידותיות: טוב.

יתרונות: קומפקטית, נכנסת בדלתות ובמעליות צרות, היגוי מעולה אם כי קצת חלשה יחסית במדרכה ובמדרגות, הפתיחה והקיפול פשוטים ומהירים. נוח מאוד להכניס ולהוציא את הילדים. בגלל ההשקה היא מגיעה עם מגוון גדול יחסית של אביזרים. נראה שלתינוקות היה נוח בעגלה.

חסרונות: לילדים גדולים יהיה פחות נוח בגלל המידות הקטנות יחסית, אם כי תאומים שומרים בדרך כלל לאורך זמן על משקל נמוך יחסית. קצת יותר קשה לעלות ולרדת במדרגות. יש רק סל־קל אחד שמתאים.

שורה תחתונה: העבירות, הידידותיות בהכנסה ובהוצאה לרכב ונוחות ההיגוי עשו אותה למנצחת, למרות בעיית המדרגות.

 

ברייטקס, דגם Twin
ברייטקס, דגם Twin

ברייטקס, דגם Twin: ציון 8.9

מחיר: 2,988 שקל • יבואן: רסטקס בע"מ • משקל העגלה (עם שני טיולונים) על פי היצרן: 11 ק"ג • זווית שכיבה מקסימלית בטיולון: 176 מעלות • מידות העריסה: אורך 74 ס"מ, רוחב 27 ס"מ • מידות מושב הטיולון: רוחב מושב 26 ס"מ, עומק מושב 24 ס"מ • רוחב העגלה: 77 ס"מ • אביזרים שכלולים במחיר: זוג מתאמים לכיסאות בטיחות, כיסוי גשם זוגי • אביזרים נוספים לקנייה: מגש (99 שקל), עריסה (499 שקל) • הצבע שנבדק: שחור־אדום • צבעים נוספים: שחור • מבחן העבירות (דלת ומעלית): גרוע • מבחן הקיפול והפתיחה: מעולה (6 שניות פתיחה, 6 שניות קיפול) • מבחן ההיגוי (כולל מדרגות): טוב מאוד • מבחן הידידותיות: טוב.

יתרונות: הכי נוחה לניווט ביד אחת בזכות מבנה מיוחד של הידית הכוללת מפרק מרכזי, קלה במדרגות ובמדרכות אם כי לא רכה כמו הבו־ג־בו. סל אחסון תחתון גדול ונוח שאפשר להגיע אליו גם כאשר התאומים ישנים. פתיחה וסגירה נוחות ומהירות. עריסות גדולות ומרווחות במיוחד.

חסרונות: גג קטן יחסית עם רשת גדולה, שלטענת היצרן מונעת חדירת מחצית מקרני ה־UV, אך איכות ההצללה נופלת מהמקובל בעגלות. הגלגלים רחבים, חוסמים מקומות צרים ומקשים בהכנסה לתא המטען.

שורה תחתונה: עגלה מוצלחת מאוד שההתניידות שלה במקומות צרים היא בעוכריה. 

 

 
Mountain Buggy של Duet
Mountain Buggy של Duet

Mountain Buggy של Duet: ציון 8.4

מחיר: 4,490 שקל ב"בייבי סטאר" • יבואן: דוברון • משקל העגלה (עם שני טיולונים) על פי היצרן: 15 ק"ג • זווית שכיבה מקסימלית בטיולון: 175 מעלות • מידות העריסה: לא נמדדו, כרגע חסר במלאי • מידות מושב הטיולון: רוחב 30 ס"מ, עומק 21 ס"מ • רוחב העגלה: 63 ס"מ • אביזרים שכלולים במחיר: 2 טיולונים, 2 עריסות (עריסה בנפרד: 800 שקל), מתאמים לכיסאות בטיחות • אביזרים נוספים: אין • הצבע שנבדק: שחור־אדום • צבעים נוספים: שחור, אפור ושחור • מבחן העבירות (דלת ומעלית): טוב מאוד • מבחן הקיפול והפתיחה: טוב מאוד (קיפול 5 שניות, פתיחה 3 שניות) • מבחן ההיגוי (כולל מדרגות): טוב • מבחן הידידותיות: טוב.

יתרונות: הקיפול והפתיחה, ההצללה, צרה, זזה בדחיפה קלה. תתאים ל"אחים עוקבים". ידית מתכווננת.

חסרונות: אין אביזרים נוספים. עד שיגיעו העריסות (מובטח בקרוב), אי־אפשר להשכיב את התינוקות על הבטן. ההולכה קדימה פחות נוחה בגיל לידה, כשאין מגע עין עם התינוק. כבדה יחסית.

שורה תחתונה: ידידותית, ועם עריסות תהיה אפילו יותר אטרקטיבית. מומלץ להפחית במשקלה.

 

 

בייבי ג'וגר, סיטי מיני, דגם Double
בייבי ג'וגר, סיטי מיני, דגם Double

 

 

בייבי ג'וגר, סיטי מיני, דגם Double: ציון 8.6 

מחיר: 3,390 שקל ב"בייבי סטאר" • יבואן: היי סטנדרט • משקל העגלה (עם שני טיולונים) על פי היצרן: 11 ק"ג • זווית שכיבה מקסימלית בטיולון: 178 מעלות • מידות העריסה: אורך 79 ס"מ, רוחב 29 ס"מ • מידות מושב הטיולון: רוחב מושב 29 ס"מ, עומק מושב 25 ס"מ • רוחב העגלה: 76 ס"מ • אביזרים שכלולים במחיר: 2 טיולונים, 2 עריסות (מחיר עריסה בנפרד: 600 שקל) • כיסאות בטיחות: אפשר לרכוש, בתוספת 360 שקל לשני מתאמים • אביזרים נוספים לקנייה: כיסוי גשם כפול (250 שקל), פגוש קדמי כפול (250 שקל) • הצבע שנבדק: שחור • צבעים נוספים: שחור־אדום, שחור־טורקיז • מבחן העבירות (דלת ומעלית): גרוע • מבחן הקיפול והפתיחה: מעולה (5 שניות קיפול, 1 שנייה פתיחה) • מבחן ההיגוי (כולל מדרגות): בינוני • מבחן הידידותיות: טוב.

יתרונות: מחיר סביר, עריסות ומושב גדולים והטיית גב נוחה בטיולון, תפעול ושימוש נוחים, אם כי בהיגוי והתניידות יש טובות ממנה. צלונים גדולים במיוחד בעלי שני פתחים. במקרה של תקלה יש שירות V.I.P הביתה לכל החיים. יש אפשרות להתאים כיסאות בטיחות של מגוון מותגים. נכנסת לרכב בקלות.

חסרונות: הגלגלים הרחבים יחסית תוקעים אותה בדלתות ומעליות צרות. פחות מוצלחת כעגלת "אחים עוקבים" בגילים שונים. הסל הפנימי אמנם עמוק אבל פחות נוח להעמיס לתוכו מוצרים. אפשר לחבר לעגלה רק כיסא בטיחות אחד – מה נעשה עם התינוק השני שנרדם לנו בכיסא הבטיחות באוטו?

שורה תחתונה: מוגדרת כעגלה עירונית מוצלחת במיוחד למתניידים הרבה ברכב, אבל מומלץ לטפל דחוף ברוחב הגלגלים כדי להופכה לנגישה יותר.

 

 

סטרולאייר
סטרולאייר

 

סטרולאייר: ציון 8.4

מחיר: 4,300 שקל • יבואן: טייני'ס • משקל העגלה (עם שני טיולונים) על פי היצרן: 9.8 ק"ג • זווית שכיבה מקסימלית בטיולון: 175 מעלות • מידות העריסה: אורך 76 ס"מ, רוחב 28 ס"מ • מידות מושב הטיולון: רוחב 26 ס"מ, עומק 22 ס"מ • רוחב העגלה: 73 ס"מ • אביזרים שכלולים במחיר: 2 טיולונים, 2 עריסות, כיסוי גשם כפול, 2 רשתות נגד יתושים, 2 כיסויי רגליים (מחיר עריסה בנפרד: 500 שקל) • כיסאות בטיחות: מתאימה למגוון גדול במיוחד • אביזרים נוספים לקנייה: מתאמים לסלקלים ב־600 שקל לזוג • הצבע שנבדק: שחור • צבעים נוספים: אדום וירוק • מבחן העבירות (דלת ומעלית): טעון שיפור • מבחן הקיפול והפתיחה: טוב (קיפול 6 שניות, פתיחה 2 שניות) • מבחן ההיגוי (כולל מדרגות): טוב • מבחן הידידותיות: טוב.

יתרונות: גדולה יחסית, במיוחד בעריסה, אבל גם רוחב הטיולון סביר. קלה במיוחד. מגוון גדול של אביזרים, אחסון נוח בסל ובכיסים, היגוי טוב גם למי שמעוניין לרוץ עם עגלת תאומים, הטיית המושבים נוחה. מתאימה למגוון גדול של כיסאות בטיחות.

חסרונות: בעייתית במעברים ובמעליות עם פתח קטן, לא נכנסת לתא מטען של רכב קטן, קצת "רוקדת" בהליכה מהירה.

שורה תחתונה: קלה, ידידותית וסימפטית, אבל לא לבעלי רכב עם תא מטען קטן ו/או שמרבים להתנייד במרחבים צרים.

 

 

Lite Twin של בייבי סייף
Lite Twin של בייבי סייף

Lite Twin של בייבי סייף: ציון 8.1

מחיר: 1,399 שקל בשילב • יבואן: רסטק • משקל העגלה (עם שני טיולונים) על פי היצרן: 10 ק"ג • זווית שכיבה מקסימלית בטיולון: 170 מעלות, אף שהיצרן מצהיר שהעגלה מתאימה מגיל לידה • מידות העריסה: אין • מידות מושב הטיולון: רוחב 29 ס"מ, עומק 29 ס"מ • רוחב העגלה: 78 ס"מ • אביזרים שכלולים במחיר: 2 טיולונים, 2 שקי שינה, מתקנים נשלפים לכוסות להורים ולילדים, 2 פגושים • כיסאות בטיחות: אי־אפשר לחבר כיסא בטיחות • אביזרים נוספים לקנייה: אין • הצבע שנבדק: שחור • צבעים נוספים: אדום, כחול • מבחן העבירות (דלת ומעלית): גרוע • מבחן הקיפול והפתיחה: טוב (קיפול 10 שניות, פתיחה 5 שניות) • מבחן ההיגוי (כולל מדרגות): בינוני • מבחן הידידותיות: סביר.

יתרונות: הזולה מכולן, קלה, מושב נוח במיוחד גם כאשר הילדים יגדלו. הצללה טובה מאוד, אחסון נוח.

חסרונות: אין אפשרות להשיג עריסה, ואי־אפשר לחבר כיסא בטיחות. בעייתית במיוחד בגיל לידה, כשתרצו להשכיב את התינוקות על הבטן. נכשלה במבחן ההכנסה לרכב והמעבר בדלתות צרות. הקיפול דורש מעט יותר קואורדינציה בהשוואה לאחרות. הפתיחה קלה יותר. הגלגלים קשים וקטנים וזה מורגש בהיגוי.

שורה תחתונה: נותנת תמורה למחיר, בתנאי שתהיו מודעים לחסרונות. במחיר הזה אין רולס־רויס.

 

 

בו-ג-בו דונקי
בו-ג-בו דונקי

 

בו־ג־בו דונקי: ציון 7.5

מחיר: 8,000 שקל ב"בייבי סטאר" • יבואן: בו־ג־בו ישראל • משקל העגלה (עם שני טיולונים) על פי היצרן: 15 ק"ג • זווית שכיבה מקסימלית בטיולון: 170 מעלות • מידות העריסה: אורך 77 ס"מ, רוחב 32 ס"מ • מידות מושב הטיולון: רוחב 27 ס"מ, עומק 24 ס"מ • רוחב העגלה: 73.8 ס"מ • אביזרים שכלולים במחיר: 2 טיולונים, 2 עריסות (אי אפשר לקנות עריסה בנפרד) • כיסאות בטיחות: של סייבקס, דורש רכישת מתאמים ב־400 שקל לזוג • אביזרים נוספים לקנייה: מגוון עצום (שמשייה: 260 שקל, תיק טיסות: 900 שקל, ריפודית: 350 שקל, מגשית: 260 שקל לאחת, מתקן לכוס: 130 שקל, ועוד ועוד) • הצבע שנבדק: צהוב־שחור־לבן • צבעים נוספים: 15 • מבחן העבירות (דלת ומעלית): גרוע • מבחן הקיפול והפתיחה: טעון שיפור • מבחן ההיגוי (כולל מדרגות): מעולה • מבחן הידידותיות: טוב.

יתרונות: עגלת וואו – יפהפייה, במגוון צבעים, הנוחה ביותר להיגוי בכל שטח, גם ביד אחת ובמדרגות. העריסה נוחה לתינוקות, הטיולון – תלוי בגיל. מעולה ל"אחים עוקבים". מאפשרת להפוך אותה בקלות באמצעות כיווץ הידית לעגלה של ילד אחד עם סל אחסון גדול לצד המושב. כוונון הידית המוצלח ביותר. מעניקה תחושה של בטיחות במחיר הכובד.

חסרונות: יקרה מאוד, וכל אביזר דורש תוספת מחיר. בטיולון מותר להשתמש רק מגיל חצי שנה. כבדה. הקיפול והפתיחה עתירי שלבים ויחסית המסורבלים ביותר. סלסלת האחסון קטנה.

שורה תחתונה: למפונקים שרוצים גם לפנק את הילדים, "חולי" המותג שמוכנים לשלם על עגלה יוקרתית וכבדה, במחיר של בעיות במקומות צרים.

 

 
מקלרן
מקלרן

 

מקלרן: ציון 7.2

 

מחיר: 2,490 שקל • יבואן: ב.ב. קשרים • משקל העגלה (עם שני טיולונים) על פי היצרן: 13.8 ק"ג • זווית שכיבה מקסימלית בטיולון: 175 מעלות • מידות העריסה: אין, אף שהיצרן מצהיר שהעגלה מתאימה מגיל לידה • מידות מושב הטיולון: רוחב 27 ס"מ, עומק 22 ס"מ • רוחב העגלה: 74 ס"מ • אביזרים שכלולים במחיר: 2 כיסויי רגליים, 2 כריות תמיכה לשבועות הראשונים, כיסוי גשם כפול, 2 מחזיקי בקבוקים מאחור • כיסאות בטיחות: אין מתאמים לכיסאות בטיחות • אביזרים נוספים לקנייה: אין • הצבע שנבדק: שחור • צבעים נוספים: בינתיים אין, יגיעו • מבחן העבירות (דלת ומעלית): טעון שיפור • מבחן הקיפול והפתיחה: טוב מאוד (קיפול 10 שניות, פתיחה 3 שניות) • מבחן ההיגוי (כולל מדרגות): טעון שיפור • מבחן הידידותיות: בינוני.

יתרונות: הקיפול והפתיחה מהירים, מגוון אביזרים גדול, מראה סימפטי, מחיר נוח יחסית.

חסרונות: בעייתית בגיל לידה. כבדה, הידיות בצורת "מטרייה" לא נוחות כאשר מדובר בתאומים, אי־אפשר לכוון את גובה הידית או לדחוף ביד אחת עם תינוק על הידיים, בלימת הזעזועים גרועה, לא נכנסת לתא מטען של רכב קטן. מקום אחסון קטן יחסית.

שורה תחתונה: צריכה לעבור מקצה שיפורים לפני שתגיע למצוינות של הטיולון היחיד של מקלרן.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
כל התגובות לכתבה "כפולים"
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים