yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: רונן טופלברג
    ממון • 18.07.2018
    מזל טוב, לקיה ספורטאז' נולד אח קטן
    קיה סטוניק יתחרה בשוק המיני–ג'יפונים, וינסה לשכנע לקוחות סופר–מיני לשדרג לרכב "גבוה" • נהיגה ראשונה חושפת ג'יפון מאובזר עם התנהגות כביש טובה, אך נוחות בינונית
    מאת אודי עציון

    אחרי שהג'יפונים עקפו בארץ במכירות את המכוניות המשפחתיות, עובר הקרב כלפי מטה, מכוניות הסופר־מיני והמשפחתיות הקטנות מול המיני־ג'יפונים: לשבת גבוה, אבל הרבה יותר בזול.

     

    קיה סטוניק החדש ינסה לשחזר את ההצלחה הגדולה של קיה ספורטאז'. עם מחיר בסיסי של 108 אלף שקל לדגם ה־1,400 סמ"ק האוטומטי (100 כ"ס), ו־114 אלף ש' ל־1,000 סמ"ק טורבו־בנזין עם גיר רובוטי כפול מצמדים (120 כ"ס), הוא זול משמעותית מהספורטאז' הבסיסי (143 אלף שקל), ויקר רק במעט מהסופר־מיני הכי נמכרת, טויוטה יאריס (103־110 אלף ש').

     

    הסטוניק מבוסס על הריו, אולם גבוה ב־6 ס"מ, ארוך ב־7.5 ס"מ ורחב ב־3.5 ס"מ, אך כבד רק ב־20 ק"ג. מרווח הגחון שלו (18.3 ס"מ) גבוה ב־4.3 ס"מ, לטובת נסיעות בשבילים, אם כי למרות העיצוב הג'יפוני אין כאן הנעה כפולה. מה שיש הם קווים נאים ועכשוויים, כאשר רוב הדגמים יגיעו עם גג בצבע משתנה, שהופך אותו נאה עוד יותר.

     

    תא הנוסעים די קודר, מלבד בדגם היקר שמוסיף קצת צבעוניות. מסך מגע 7 אינץ' מזדקר מהדשבורד לטובת מראה מתקדם. איכות הייצור והחומרים טובה. המרווח מלפנים נאה, מאחור צפוף יותר, אם כי שני מבוגרים ירגישו בנוח, נהנים ממרווח ראש טוב מאוד. תא המטען קטן יחסית למתחרים, עם נפח של 320 ליטר.

     

     
    |
    |

     

     

    המפרט כולל שלוש רמות אבזור: "אורבן" הבסיסית (רק ב־1,400 סמ"ק), עם מסך מגע 7 אינץ', Apple CarPlay ו־Android Auto, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים, מראות מתקפלות חשמלית, בקרת שיוט וחישוקי 17 אינץ' קלים. רמת EX משודרגת למנוע החזק ומוסיפה צביעה דו־גונית ותאורה עוקבת פנייה. רמת פרימיום מוסיפה הגה ספורטיבי, מפתח חכם, פנסי ערפל קדמיים וחיישן גשם.

     

    אבזור הבטיחות כולל בכל הגרסאות 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בחירום, מערכת היגוי המתקנת סטייה מנתיב, התרעת עייפות נהג והנמכה אוטומטית של האור הגבוה במקרה של סינוור.

     

    על הכביש מתגלית גרסת הטורבו כזריזה למדי, אם כי גיר קצת איטי פוגע בתאוצות עקיפה (8.5 שניות מ־80 ל־120 קמ"ש), לטובת הפחתת רעידות בהילוכים נמוכים ופקקים. התנהגות הכביש טובה, אבל הנוחות בינונית. המנוע אינו שקט, אבל בידוד הרעשים סביר. צריכת הדלק עמדה על 14 ק"מ בשיוט ו־10 קמ"ל אחרי נהיגה מאומצת יותר.

     

    בשורה התחתונה, הסטוניק זכה למחיר תחרותי, אבזור טוב וממדים קצת צנומים. הוא לא יחולל מהפכה כמו הספורטאז', אבל יש לו סיכוי טוב להפוך למלך המכירות החדש של השוק הזה.

     


    פרסום ראשון: 18.07.18 , 19:59
    yed660100