שני 16 בספטמבר 2019
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום: צביקה טישלר
    ממון • 26.02.2019
    דואגים לחיות? רבע מהתקציב לטובת בע"ח הולך לפרסום
    בעמותת "תנו לחיות לחיות" טוענים: משרד החקלאות מוציא מיליונים על הסברה, במקום על סיוע לבעלי חיים • משרד החקלאות: "יש צורך בקמפיינים למניעת התעללות"
    מאת תלם יהב

    כ־2.4 מיליון שקל, מתוך תקציב של 6.6 מיליון שקל שמיועד לצער בעלי חיים במשרד החקלאות, הולך להשקעה בקמפיינים פרסומיים בנושא, במקום לתוכניות לטיפול וסיוע לבעלי חיים – כך טוענים בעמותת תנו לחיות לחיות, בהסתמך על נתוני משרד החקלאות שהגיעו לידי העמותה, לאחר שהגישה למשרד בקשת חופש מידע לחשיפת הנתונים.

     

    ב־2015 החליטה הממשלה להקצות לנושא צער בעלי חיים 6.6 מיליון שקל מדי שנה. המטרות: "תגבור הפעילות בדגש על פיקוח ואכיפה, הפעלת מרפאה ניידת, הקמה ושיפוץ של כלביות, תמיכה במחקר, עריכת הכשרות בתחום, פעולות להעלאת מודעות והפעלת מתנדבים". אלא שנדמה שבמשרד החקלאות העדיפו להשקיע חלק גדול מהכספים דווקא בסעיף של העלאת מודעות. כך, ב־2018 הוציא המשרד 1.5 מיליון שקל על "קמפיין לצער בעלי חיים", ויותר מ־500 אלף שקל על שני "ימים פתוחים", "בדגש על אחריות כלפי בעלי החיים והמזון שאנו אוכלים", כפי שנכתב באתר המשרד. עוד 380 אלף שקל הושקעו בקמפיין "כפרות בכסף", המופנה לפלג קטן בציבור החרדי שעדיין מקיים את מנהג הכפרות באמצעות שחיטת תרנגולות.

     

    גם ב־2017 הוציא המשרד 1.5 מיליון שקל על קמפיין צער בעלי חיים, וב־2016 הוציא 750 אלף שקל על קמפיין "כפרות בכסף". בסך הכל הוציא 2.1 מיליון שקל על קמפיין כפרות בכסף בשלוש השנים האחרונות, ועוד כ־3.4 מיליון שקל על קמפיינים אחרים – יותר מרבע מכל התקציב שיועד לצער בעלי חיים.

     

    יעל ארקין, מנכ"לית תנו לחיות לחיות: "עד שהמדינה כבר מקצה סכום לא גדול לרווחת בעלי חיים ולהגנה עליהם, בא השר אורי אריאל ומבזבז מיליונים על קמפיינים, ומאות אלפים על ימים פתוחים, במקום לעזור לבעלי החיים. נמשיך להיאבק כדי שכל שקל המיועד לבעלי החיים ישמש למטרתו האמיתית - אכיפת חוקי צער בעלי חיים, שיקום בעלי חיים שעברו התעללות, הכשרת פקחים ועוד".

     

    תגובת משרד החקלאות: "הטענה שגויה, מטעה ומשוללת כל יסוד. משרד החקלאות מעריך מאוד את העבודה המבורכת של העמותה, אך נראה כי ככל שהעמותה אינה מקבלת את מלוא התקציב שהוקצה לנושא, היא מוצאת את הדרך להפיץ מידע מוטעה על השימוש בתקציב. משרד החקלאות רואה חשיבות רבה בנושא ומקצה מדי שנה מעל 6 מיליון שקל למגוון פעילויות. אולם לצד אלו יש לפנות גם אל הציבור, לחנך ולהביא למודעות את ההשלכות של התעללות בבעלי חיים או נטישתם. על כן, המשרד הקצה חלק מהתקציב לקמפיין עידוד לאימוץ אחראי, מניעת נטישה ועוד. בניגוד לאמור, קמפיין הכפרות יועד לכלל האוכלוסייה, ולא למגזר החרדי. למגזר החרדי נעשתה פנייה נפרדת בעיתונות של המגזר, באלפים בודדים בלבד".

     


    פרסום ראשון: 26.02.19 , 19:30