ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    מגפת סנדלי השורש
    24 שעות • 09.03.2019
    פתאום כולם מחפשים שורשים ישראליים
    סנדלי שורש, שנוצרו לפני 30 שנה לטובת מטיילים ישראלים, הפכו לפריט הכי לוהט על מסלולי התצוגות של גוצ'י, ורסאצ'ה ופראדה. עם פתיחת שבוע האופנה בתל־אביב, סהר שלו מנסה להבין איך זה קרה
    סהר שלו

    בחנו את עצמכם:

     

    מה עובר לכם בראש כשאתם שומעים את צמד המילים "סנדלי שורש"?

     

    1. המורה לשל"ח מהיסודי שתמיד היה מגיע עם כתמים של סנדוויץ' טונה על החאקי וזוג מחריד של סנדלי שורש.

     

    2. חקלאי עמק הירדן בשעות אחר הצהריים, מאווררים את כפות הרגליים אחרי שנחנקו כל היום בתוך נעלי העבודה בשדות הלוהטים.

     

     

    3. פאשניסטות לוהטות בבירות האופנה, שתופרות קילומטרים על מדרכות עקומות וסוף־סוף לא מתגלגלות מכל המדרגות הספרדיות פשוט מפני שהן הולכות עם הטרנד ונועלות סנדלי שורש.

     

     

     

    אם בחרתם במספר שלוש, אתם מעודכנים אש, ואנחנו שמחים להעניק לכם את אות אנה וינטור.

     

    כי מסתבר שזה זמן מה, אחד מהאייקונים הגדולים של האופנה הישראלית - אותם סנדלי גומי משורבבי חבל שנולדו לפני 30 שנה לטובת מטיילים חסרי טעם אופנתי - הפכו, ובכן, לבונטון הכי סטייליסטי בסביבה. ואם אתם לא מאמינים לנו, דפדפו רגע לצילומים שפיזרנו כאן ותראו איך הסנדלים הכי ישראליות מקבלות פרשנות מגניבה על מסלולי התצוגות של פראדה, גוצ'י, ורסאצ'ה ואחרים. ואם זה לא מספיק, אז מחר, במסגרת שבוע האופנה תל־אביב, גם אנחנו ניישר קו עם העולם כאשר סנדלי שורש יעמדו במרכזה של תצוגת אופנה מסקרנת במיוחד. 30 מעצבים ישראלים שהתאימו מערכות לבוש לקולקציות סנדלי שורש מכל הזמנים.

     

     

     

    תמר אלאור, שכתבה את הספר "סנדלים - אנתרופולוגיה של סגנון ישראלי", אומרת שהכל מתחיל במרכזיות של מושג הנוודות המודרני.

     

    "אחד המפתחות לפיענוח התופעה סביב סנדלי מטיילים, טמונה בהבנה העכשווית של מושג הנוודות - אולי אחד המוטיבים המרכזיים בעולם האופנה בשנים האחרונות, שמנסה לתאר את הצרכנים המודרניים, את הניידות הרבה שלהם ואת הצרכים של האדם החדש שבשבילו מסעות, טיולים, קפיצות לחו"ל והליכה בעיר מתערבבים זה בזה והופכים אותו לנווד מודרני.

     

     

    "הצרכן הפוטנציאלי של שורש הוא נווד והניסיון ליצור עבורו סנדל מטיילים שיהיה ההמשך הטבעי של הרגל, נחל הצלחה גדולה קודם כל בקרב הנוודים המקומיים, ואז גם בקרב נוודים בעולם. המודל הוא בסיסי מאוד - סנדל שמחובר בכמה רצועות וסולייה לכף הרגל", היא כותבת. המענה על הצורך שנעשה בצורה פשוטה ומדויקת, הוא שהפך את סנדלי שורש למותג מוביל, כי מה זה שיווק אם לא מענה על צורך? כיום, המותג הוא לא רק סימן היכר של ישראלים המטיילים בעולם, אלא סימן היכר לחדשנות הישראלית ולראיה, ביום העצמאות האחרון נבחרו סנדלי שורש במקום הראשון בתחרות החדשנות הישראלית בקטגוריית מוצרי הצריכה.

     

    עם השנים הרחיב המותג את היצע המוצרים למטיילים והוא מייצר גם מערכות מים מקצועיות למטיילים, ציוד נלווה לספורטאים, ציוד בתחום המיגון האישי ועוד. כל הפריטים משווקים ב־45 מדינות ברחבי העולם והמותג הישראלי הפך ספק מורשה לא רק של צה"ל אלא גם של צבאות מובחרים בעולם כמו כמו חיל הנחתים של ארה"ב, צבא שוודיה, צרפת, אנגליה ואחרות.

     

     

     

    "עשרות אלפי ישראלים הולכים בסנדלי שורש", מסכמת אלאור, "ויותר מכל מנעל אחר, סנדלים אלה אכן מסמנים את התגלגלות הצורה והסגנון של הסנדל התנכ"י הקלאסי".

     

    טלי קושניר, שעיצבה מערכת לבוש לתצוגה, מסכימה. ״זה סמל ישראלי ולישראליות. זה אייקון לטיולים, להליכות ולמסעות. הרי אין לנו יותר מדי מבחר בכל מה שקשור לפריטי שוטטות, והסנדלים של שורש ממלאים את החסר. מבחינתי זה מתאים גם בגלל הדברים שאני עושה שמתייחסים לאקלים ולמקום שלנו - וסנדלי השורש מתאימים לזה בול: הם מכאן, יש להם מראה ייחודי אבל הם משתלבים מאוד טוב עם שאר הדברים שלי, שהם אווריירים ונוחים ללבישה ולשימוש״.

     

     

     


    פרסום ראשון: 09.03.19 , 20:32