שישי 27 בנובמבר 2020
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום: ריאן פרויס
    חדשות • 21.11.2020
    חנות לפי יום: כך הקורונה הביאה את טרנד ההשכרה היומית גם לענף המסחר
    המגפה הותירה אחריה חנויות ריקות רבות, אך במקביל סוחרים מתקשים לשכור לטווח ארוך • הפתרון: חנות פופ־אפ מוכנה, עם קו קופות וחדרי הלבשה, שאפשר לשכור גם עם שותפים
    מאת נווית זומר

    השכרת חנות על בסיס יומי, שבועי או חודשי, בזוגות ואף בשלישיות עם סוחרים נוספים, היא הטרנד החדש שהוליד משבר הקורונה לאחר שחנויות רבות נותרו ריקות ללא דורש.

     

    אם בעבר סוחרים חיכו ברשימת המתנה להיכנס לקניון או לאזור סחר נחשק ושילמו דמי פינוי לפנות דיירים קיימים, באה הקורונה ושינתה את כללי המשחק עם עודף שטחי המסחר שהותירה, ועם רצון או אי־יכולת של חלק מהסוחרים להתחייב לחוזי שכירות ארוכי טווח. קובי לקסר, מבעלי חברת ספוטנגו, הוא מהראשונים שעלו על הטרנד והפורמט, ומציע מאגר חנויות (כרגע רק בתל־אביב) להשכרה לתקופות זמניות. למשל, חנות הרחוב הזמנית שקבוצת פוקס פתחה בשבוע שעבר למותג בילבונג.

     

    החברה רכשה עד כה שבע חנויות ובכוונתה לנצל את המשבר בנדל"ן המסחרי כדי לרכוש עוד עשרות חנויות ברחבי הארץ. היא מציעה חנות מוכנה, כולל קופות, חדרי הלבשה וכו', בהחל מ־600 שקל ליום, ועד שבועות או חודשים בודדים תמורת אחוז מהמכירות.

     

    יש להניח שספוטנגו לא תהיה היחידה בתחום העולה של השכרת חנויות פופ־אפ. זה פורמט שמאפשר לעסקים קטנים, מעצבים צעירים ויבואנים מזדמנים לשכור מקום כדי לבדוק את השוק או כדי להיפטר ממלאי. אפשר גם לשכור עם שותפים: באחת החנויות של החברה שוכנים יחדיו מעצבי נעליים עם יבואנית בגדי ילדים מצרפת. במנהטן יזמים ישראלים הקימו חלל של סוחרים מתחלפים שניתן לשכור בו גם מדף על הקיר.

     

    מתאים לדור הצעיר

    תמיר בן שחר, מחברת הייעוץ השיווקי צ'מנסקי בן שחר, מספר שבכנס השנתי של איגוד הקניונים העולמי העריכו שלא רחוק היום שבו בקניונים יהיו בעיקר חנויות פופ־אפ. "הדור הצעיר מורגל לרכישות אונליין, אז כשהוא יוצא מהבית הוא מחפש ריגושים. הפופ־אפ מרגש, זה משהו חדש וזמני שמתאים בדיוק לדור הזה, שמתקשה בדחיית סיפוקים", הסביר.

     

    למעשה מדובר במצב של ווין־ווין לכולם: מבחינת בעלי הנכסים יהיו דיירים במקום שלטי "להשכרה", לרשתות זה מאפשר לבדוק טרנדים חדשים בלי להקים רשת חדשה, מעצבים יוכלו לבוא במגע עם הקהל – והצרכנים נהנים מכך שמחדשים להם.

     

    מתווך נדל"ן מסחרי אישר שיש היצע עצום של חנויות רחוב, גם ברחובות ראשיים כמו ביאליק ברמת־גן ודיזנגוף בת"א, וציין כי "מוכנים להשכיר גם בחצי מחיר ולזמן מוגבל, העיקר שלא יעמוד ריק". לדבריו, הביקוש כעת הוא מצד סוחרים ויבואנים שרוצים להיפטר ממלאי, והוא מעריך ששיטת ההשכרה הזמנית תישאר כאן גם לאחר הקורונה: "במקום הסוחרים הקטנים שנעלמו מהרחוב יהיה דור חדש של סוחרים 'עונתיים'".

     


    פרסום ראשון: 21.11.20 , 18:48